28, 28.06.2025, 07:35
Вітаю Вас Гість | RSS

                                                               вчитель української мови і літератури Музика Анна Юріївна

СВІТ СЛОВА



Каталог статей

Головна » Статті » Я- класний керівник

Ось тобі моя рука - стане справа враз легка

Тема: Ось тобі моя рука – стане справа враз легка

Мета: Сформувати і розширити поняття у дітей про партнерство, розтлумачити значення слова «партнер», визначити принципи ефективного партнерства, виробити в учнів почуття відповідальності у ставленні одне до одного, поглибити розуміння цінності партнерства, створити атмосферу довіри між учнями;

розвивати в учнів такі важливі моральні якості, як: доброзичливість, взаємопідтримка, взаємодопомога, толерантність, вірність, довіра;

виховувати ціннісне ставлення до себе і до партнерів

Обладнання: аркуші з надрукованими словами-характеристиками партнерства, тлумачні словники, картинки для гри «Знайди собі подібного, презентація, ватман з написом «принципи ефективного партнерства», малюнки-принципи партнерства, совочок, віничок, серветка, вазочка з квітами, аркуш кольорового картону, аркуш із зображенням троянди, ножиці, клей, аркуш паперу, 3 кольорові олівці, кружечки-жеребки, лавка-місток, ватман з намальованим містком, паперові дощечки.

Тип уроку: година спілкування

Форма проведення: ділова гра

 

Хід години спілкування:

І. Самовизначення та мотивація до діяльності

  - Доброго дня, любі п’яті класи! Ми раді вас всіх вітати! Дуже приємно бачити вас усіх разом у чудовому настрої. Сьогодні у нас спільна година спілкування. Ми відразу помітили ваші світлі допитливі оченята. Вам, мабуть, цікаво про що йтиме мова на сьогоднішній годині спілкування? І щоб трохи привідкрити завісу нашої розмови і подарувати хороший настрій, пропонуємо поринути в чарівний і незвичайний світ дитинства

1. Уривки з мультфільмів « Чіп і Дейл» і «Бюро знахідок»

- Ви щойно переглянули мультфільми і побачили милих і давно відомих вам персонажів. Скажіть, будь-ласка, ким герої є один одному?

- Які в них стосунки?

- Що їх поєднує?

- Чого вони прагнуть?

- Ви дуже мудро і чітко охарактеризували героїв і їхні взаємини, підібравши  влучні слова. Саме тому ми пропонуємо вам продовжити нашу розмову, погравши в цікаву гру «Словопад».

2. «Словопад»

- Перед вами аркуші паперу, на яких написано слова. Усі вони характеризують поняття, яке вам потрібно назвати. Подумайте, що б могло заховатися за цими характеристиками?

- Відповідь підкажуть перші літери цих слів, якщо ви їх розташуєте в правильному порядку.

Ппідтримка, позитив

Аактивність

Ррадість, робота

Ттурбота, терпіння

Ннадійність, наполегливий

Еенергія, ефективність

Ррука, разом

- Чудово! Завдяки своїй цілеспрямованій, кропіткій праці ми дійшли істини! Це дійсно слово «партнер».

4. Мозковий штурм « Партнер – це..»

  • Тлумачення поняття «партнер», «партнерство»

- Діти, а як, на вашу думку, розтлумачити це слово? Поясніть його значення. Кого можна назвати партнером?

  • Що для вас партнерство?
  • Що поєднує людей, роблячи їх партнерами?
  • «Заглянь в тлумачний словник»

     - Гаразд, вашу думку ми з’ясували. А тепер заглянемо до тлумачних           словників! Як же науковці-мовознавці пояснюють значення слів «партнер», «партнерство»?

  • Синонімічний ряд

     - Тепер ми знаємо чітке, науково обґрунтоване визначення цих слів. І виходячи з цих знань, спробуймо підібрати подібні за значенням слова.

    - Молодці, це дійсно може бути компаньйон, друг, товариш, спільник, прибічник, союзник, однодумець

    - Як ви вважаєте, ці слова мають тотожне значення, чи все-таки чимось різняться!

    - Давайте пересвідчимось, подивившись на екран. Саме таке пояснення дає тлумачний словник.

   - Отже, який висновок можемо зробити?

   - Отож ми спільними зусиллями з’ясували про що будемо говорити на сьогоднішній годині спілкування. Так, про партнерство!

   - Тема нашого уроку звучить так: Ось тобі моя рука – стане справа враз легка.

5. «Знайди собі подібного»

- Давайте зараз подамо один одному руку, станемо в коло і пограємо в гру «Знайди собі подібного», аби яскравіше відчути себе партнерами.

- Для цього вам потрібно стати в коло і заплющити очі. ( Учитель прикріплює на спини учням  малюнки – 4 сонечка, 4 хмарки, 4 місяці і 4, на перший погляд, різні малюнки – дерево, шишечка, грибочок, їжачок. Діти мають не розмовляючи знайти собі подібного за допомогою своїх однокласників. Об’єднається три групи, а четверо учнів лишаться по-одинці).

- От і сформувалися групи, в яких ви будете співпрацювати.

- Але ні! Не всі знайшли собі партнерів! Давайте подумаємо: кому легше працюватиметься – партнерам чи учням, які лишилися без пари?

- Як почувається та людина, яка лишається сама: без підтримки, допомоги, взаємовиручки?

- Дійсно, вона довше йтиме до мети, менше матиме ідей для її досягнення, не матиме опори і підтримки!

- Діти, скажіть, будь-ласка, партнери це  обов’язково схожі за характером, віком, інтересами люди?

- Звісно, ні! Партнери мають доповнювати один одного, вносити ті риси, деталі, елементи, яких не вистачає, формуючи єдине ціле. Давайте ж подумаємо, чи можуть стати партнерами ваші однокласники, яким дістались нібито різні малюнки?

- От і сформувалася четверта група партнерів

- Скажіть, а для чого формуються партнерські стосунки? Навіщо люди стають партнерами?

- Дійсно, партнери мають спільну мету, якої прагнуть спільними зусиллями досягти.

- Хто може стати партнерами?  А ви вважаєте себе партнерами? А яка у вас спільна мета?

- Хто ще у цьому залі є партнерами?

- Звичайно, це ми, ваші класні керівники. А нашою спільною метою є разом з вами з’ясувати, хто такі партнери, чим цінне партнерство і чого ми можемо досягти співпрацею.

6. «Принципи ефективного партнерства» (колаж)

- Оскільки ми зараз спробуємо себе в партнерській роботі, нам потрібно визначити певні принципи ефективного партнерства, аби наша робота була дієвою. (Діти отримують на кожен стіл заздалегідь заготовлені малюнки.  За допомогою асоціативного мислення мають вгледіти в них необхідний принцип. І порадившись, назвати його та приклеїти малюнок на ватман, поряд записуючи сформульований принцип).

  • Підтримка
  • Турбота
  • Надійність
  • Терпіння
  • Наполегливість
  • Ефективність
  • Співпраця
  • Взаємодія
  • Довіра
  • Пунктуальність

- Тепер, знаючи як діяти ефективно, ви впевнено можете працювати разом, спираючись на принципи партнерства.

7. «Пункт прокату ідей»

- А зараз ви побуваєте в пункті прокату ідей. Адже кожен з вас отримає певний ресурс, інструмент, який необхідний для виконання конкретних дій, втілення творчих ідей. Після чого почуєте чотири різних завдання-ідеї, які зможете виконати лише в партнерстві з кимось. Ці ідеї ми дамо вам напрокат.  А як знайти саме свого партнера, причому з необхідними ресурсами, які разом з вашим інструментом виконають поставлене завдання, ви зрозумієте, якщо будете уважними. Лише в співпраці і взаємодопомозі ви станете єдиним цілим і досягнете поставлених цілей!

Завдання 1. Оформте святково стіл

Завдання 2. Зробіть вітальну листівку

Завдання 3. Намалюйте вазу з квітами

Завдання 4. Заповніть пропуски в понятті

(Діти отримують совочок, віничок, серветку, вазочку з квітами; аркуш кольорового картону, аркуш із зображенням троянди, ножиці, клей; аркуш паперу, 3 кольорові олівці, словник, аркуш з визначенням, ручка)

- Отже, який висновок можна зробити?

- Вірно, ця гра доводить, що кожен з вас володіє якимось необхідним вмінням, наділений неповторною рисою характеру, прагненням діяти і перемагати. А  якщо ви об’єднаєтесь, станете партнерами, - ваші ресурси віллються  у важливу справу, яка принесе свої плоди.

8. Партнерські ігри

- Ви знаєте про те, що партнери мають повністю довіряти  і покладатися один  на одного, швидко знаходити спільну мову, вміти домовлятися. Зараз ви матимете нагоду проявити всі ці якості і простежити  чи легко це.

- Для цього ми проведемо «яскраве жеребкування» (В бочечці лежать різнокольорові фігурки: 4 синіх кружечки,  4 червоних квадратики, 4 зелених трикутнички, 2 жовтих прямокутники, 2 рожевих овали. Діти витягують вподобану фігурку, не знаючи, що їх чекає).

  • «Довірся мені» ( поводир)

 - Першими свої партнерські якості проявлять жовті прямокутники, які зіграють в партнерську гру «Довірся мені». Один з вас буде поводирем, інший, із зав’язаними очима, має повністю довіритися  і рухатися  за партнером, будучи впевненим, що той не підведе!

  • «Місток»

- Наступна гра потребує вміння порозумітися в будь-якій ситуації і взаємодіяти. Проявлять свої партнерські якості 2 рожевих овали.

- Вам потрібно стати з різних боків містка і недомовляючись перейти його.

  • Жива скульптура

- Далі зіграємо в гру «Жива скульптура». Ця гра доводить, що партнери доповнюють один одного, вміють прислухатися і досягати мети. В цій грі стануть партнерами 4 синіх кружечки.

- Чудово! Завдяки чому вам вдавалося порозумітися, взаємодіяти, співпрацювати? Цим цінні для вас такі вміння?

9. «Місток партнерства»

- Людське життя, мов бурхлива річка – стрімко несе свої води вперед! А людина має  твердо стояти на ногах, переходити з берега на берег, долаючи перешкоди, досягати чергової вершини. Так мудро побудоване людське життя, що перед нами завжди сяє нова мета. І все починається з того, що людина стоїть на березі і перед нею шумить ріка-життя, а мета, яку вона поставила перед собою видніється вдалині, на іншому березі.  Щоб досягти свого, людина має вибудувати місток з ідей, прагнень, дій, але  без підтримки вона не в змозі це швидко і ефективно здійснити. І шукає партнерів, однодумців – з’являються нові ідеї, кожен виконує свої функції, вкладає свої вміння і сили. Робота кипить, вибудовується місток – і ось вона, омріяна спільна ціль.

- Давайте й ми вибудуємо такий необхідний нам партнерський місток. Уявімо, що ми стоїмо на одному березі, а наша спільна мета  майоріє на іншому.  Ці береги розділяє глибока річка. Подумаймо, що б ми могли зробити, вкласти, чим поділилися б для її досягнення. Адже кожен з нас володіє особливими вміннями, наділений неповторними рисами, які дуже важливі для партнерського досягнення мети.

Свій вклад ви запишете на дощечках, які приклеїте на місточок. І так поступово, спільними зусиллями вибудуємо міст і, подавши один одному руку,  досягнемо спільної мети. (Діти записують свій ресурс на символічній дощечці, озвучують його, приклеюють на намальований каркас містка, стають в ряд, подаючи один одному руки, зі словами: «Ось тобі моя рука», таким чином, останній може дотягнутися до напису «Спільна мета». Всі разом вигукують: «Стане справа враз легка».

- Дійсно, у партнерстві кожна справа стане легкою, а мета – досяжною!

Категорія: Я- класний керівник | Додав: Нюся (16.10.2014)
Переглядів: 519 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0

Меню сайту

Вхід на сайт

Пошук

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0